The role of the teacher in introducing the epistemological features in the mathematics classroom is more than important. S/he is considered responsible for the socio-mathematical norms of the classroom which, indirectly, determine what counts as mathematical thinking
Trad.
"El paper del mestre d'introduir elements epistemològics a la classe de matemàtiques té una importància fonamental. El mestre és responsable de les normes socio-matemàtiques de la classe, les quals, indirectament, determinen què compta com a pensament matemàtic i què no"
Aquest article (pag 168) analitza 40 sessions de matemàtiques a nens entre 10 i 12 anys. Hi ha mestres motivadors, capaços de donar espai als alumnes per realitzar les seves descobertes i que aporten l'ordre i el rigor lògic en els conceptes que encara no tenen els alumnes. També hi ha mestres confosos, poc amants de la matèria, desordenats i mancats de rigor, que deixen els alumnes amb una sensació d'inseguretat i arbitrarietat davant les matemàtiques que els durarà tota la vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada