14 de febrer del 2012

Què en fem, dels nens amb altes capacitats?

Us presentem  un article sobre el controvertit tema de l'acceleració de nens amb capacitats avançades. L'article es basa en els resultats de l'informe Templeton de 2004, i presenta les ultimes novetats en aquest camp: avantatges, desavantatges, estratègies, aixi com la realitat que tenim a Catalunya.


De l'article:
"L'acceleració és un dels fenòmens més curiosos en el camp de l'educació. No puc pensar en cap altre en el qual hi hagi tal abisme entre el que la investigació ha demostrat i el que la majoria dels educadors creuen"


D'entre moltes definicions i maneres de mesurar què vol dir "capacitat alta", ens ha semblat molt intuïtiu el resum següent: estadísticament, a una classe de 25 nens podem esperar trobar-n'hi 4 amb capacitat alta. Entre cada 50 nens, podem esperar trobar allò que se'n diu un "superdotat". L'article recomana l'acceleració per a nens superdotats o amb "talent acadèmic".

Com ja podeu suposar, aquest és un tema de molts matisos i opinions, us convidem (també als mestres) a dir-hi la vostra!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada